تبلیغات
جالبترین آی تی - مطالب شهریور 1397

امروز:

سایتهای برتر



دامنه ها


adakit.ir

almasshoping.ir     aliabad-samacollege.ir    persianissimo.ir       rashtcemetery.ir    kafetakhfif.ir          axnew.ir

iranmicronet.ir    astaraonline.ir    atenas.ir    ghorvehtvto.ir     concrete-day.ir


greencard-pro.ir   varshahid.ir   fllowers313.ir         polyethylenes.ir     boran-barzan.ir        chemaztapeh.ir

*************************************************************************

mersada.ir


****************************************************************

***********************************************************************


      

*********************************************************************

*************************************************************************
***********************************************************************

 asrejavanan.ir  buyshimmer.ir femalehours.ir arbbatarh.ir buy-best.ir

 ******************************************************************

bahalbaxx.ir  iranwebbase.ir pnn24.ir rao-co.ir   sisx.ir

*******************************************************************

adote.ir asnafkaraj.ir b8b.ir gorganblog.ir buyslim-patch.ir downloadmovies.ir e-fakhteh-a.ir
 
**********************************************************************
 Ansar83.ir  lovelykids.ir  mazinet.ir   galaxy-kids.ir  gilanjobs.ir   b-gharargah.ir
Bia2prozhe.ir  newsresan.ir     Yeganehcloob.ir  zibar.ir  Castledl.ir ddfsb.ir  Deckcha.ir


نوشته شده در : چهارشنبه 21 شهریور 1397  توسط : سامان حسنی.    نظرات() .

سایتهای برتر




دامنه ها


adakit.ir

almasshoping.ir     aliabad-samacollege.ir    persianissimo.ir       rashtcemetery.ir    kafetakhfif.ir          axnew.ir

iranmicronet.ir    astaraonline.ir    atenas.ir    ghorvehtvto.ir     concrete-day.ir


greencard-pro.ir   varshahid.ir   fllowers313.ir         polyethylenes.ir     boran-barzan.ir        chemaztapeh.ir

*************************************************************************

mersada.ir


****************************************************************

***********************************************************************


      

*********************************************************************

*************************************************************************
***********************************************************************

 asrejavanan.ir  buyshimmer.ir femalehours.ir arbbatarh.ir buy-best.ir

 ******************************************************************

bahalbaxx.ir  iranwebbase.ir pnn24.ir rao-co.ir   sisx.ir

*******************************************************************

adote.ir asnafkaraj.ir b8b.ir gorganblog.ir buyslim-patch.ir downloadmovies.ir e-fakhteh-a.ir
 
**********************************************************************
 Ansar83.ir  lovelykids.ir  mazinet.ir   galaxy-kids.ir  gilanjobs.ir   b-gharargah.ir
Bia2prozhe.ir  newsresan.ir     Yeganehcloob.ir  zibar.ir  Castledl.ir ddfsb.ir  Deckcha.ir


نوشته شده در : چهارشنبه 21 شهریور 1397  توسط : سامان حسنی.    نظرات() .

سایتهای برتر



دامنه ها


adakit.ir

almasshoping.ir     aliabad-samacollege.ir    persianissimo.ir       rashtcemetery.ir    kafetakhfif.ir          axnew.ir

iranmicronet.ir    astaraonline.ir    atenas.ir    ghorvehtvto.ir     concrete-day.ir


greencard-pro.ir   varshahid.ir   fllowers313.ir         polyethylenes.ir     boran-barzan.ir        chemaztapeh.ir

*************************************************************************

mersada.ir

omen-good.ir   3vom50.ir  biografi.ir        sog2.ir       binabli.ir        ehsan-hs.ir  kar-iran.ir  3vom50.ir  tehran-clinic.ir  

 tehran-clinic.ir  shomalefarda.ir  iranavang.ir   wikipeda.ir  ir-micro.ir

    itetc.ir  mbra-cbi.ir       14shams.ir     alborz-graphic.ir      downloaderha.ir   buyalumawallet.ir  takrit11.ir scne.ir
    
****************************************************************

radioftp.ir
  2facebook.ir fadjrtheater.ir roozcartoon.ir  iran-ach.ir
  krfn.ir  imys.ir   isfengday.ir  khz-ibto.ir     websepanta.ir    khsssh.ir
thaqib.ir  boukanpatogh.ir  fc-perspolisshomal.ir  host-ir.ir   perspolisshomal.ir   pterm.ir isarketab.ir  isrd.ir 


***********************************************************************

sokootestan.ir

  natering.ir  pelak001.ir
      
smsarena.ir  peykeshadi.ir   kalaghperes.ir  navaye-bitab.ir iranmdn.ir   management-research.ir   alamdarejebhe.ir

*********************************************************************

  3oo.ir  0nline2.ir  gibhost.ir  arashsalemi.ir  kartsharge.ir    
  
*************************************************************************
farpay.ir

jsic.ir  kam-rang.ir  mastertop.ir  mc22.ir  rikadl.ir  rmpweb.ir
    2cib.ir  agsoft.ir  cloobarya.ir  jabirproject.ir
 

***********************************************************************
smsbest.ir  1musik.ir  0pen.ir     asmane.ir        dram.ir

 asrejavanan.ir  buyshimmer.ir femalehours.ir arbbatarh.ir buy-best.ir

 ******************************************************************

bahalbaxx.ir  iranwebbase.ir pnn24.ir rao-co.ir   sisx.ir

*******************************************************************

adote.ir asnafkaraj.ir b8b.ir gorganblog.ir buyslim-patch.ir downloadmovies.ir e-fakhteh-a.ir
 
**********************************************************************
 Ansar83.ir  lovelykids.ir  mazinet.ir   galaxy-kids.ir  gilanjobs.ir   b-gharargah.ir
Bia2prozhe.ir  newsresan.ir     Yeganehcloob.ir  zibar.ir  Castledl.ir ddfsb.ir  Deckcha.ir


نوشته شده در : چهارشنبه 21 شهریور 1397  توسط : سامان حسنی.    نظرات() .

شناسه ملی شرکت, استعلام شماره ثبت و شناسه ملی شرکت

شناسه ملی شرکت چیست؟ چگونه می توان شماره ثبت و شناسه ملی شرکت را استعلام کنید؟ در این مطلب به همگی این موارد پاسخ داده خواهد شد. با ما همراه باشید. تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی که قصد حضور در دنیای تجارت دارند باید شرکت خود را به ثبت برسانند زیرا اگر شرکتشان به ثبت نرسد فعالیتشان غیر قانونی محسوب می شود. همچنین برای شرکت در پروژه ها و مناقصات تجاری باید شرکت در اداره امور ثبت شرکت ها به ثبت رسیده باشد. بعد از ثبت شرکت شناسه ای با عنوان شناسه ملی شرکت در اختیار افراد قرار داده می شود تا بتوانند از آن طریق در آگهی های خود شناسه شرکتشان را مشخص کنند تا افرادی بتوانند از این طریق نسبت به ثبت بودن شرکت استعلامات لازم را بررسی کنند و از قانونی بودن شرکت هایی که با آن ها فعالیت می کنند آشنا شوند.
شناسه ملی شرکت چیست؟

شناسه ملی شرکت چیست؟ ابتدا تعریفی از شناسه ملی شرکت ارائه می کنیم، شناسه ملی به یک کد یازده رقمی گفته می شود که مختص شرکت ها و اشخاص حقوقی است و هر عدد مشخص کننده اطلاعات از پیش تعیین شده ای است که ۴ رقم اول از سمت چپ مشخص کننده کد شهرستان محل ثبت ۶ عدد بعدی مشخص کننده شخص حقوقی است که در اداره ثبت اسناد دارای شناسه حقوقی می باشد و رقم آخر نیز عددی است که از ۱۰ رقم بعدی استخراج می شود و به عنوان رقم کنترلی شناخته می شود.

این کد برای تمامی شرکت های تجاری (که در قالب های مختلف اعم از: سهامی خاص، سهامی عام، مختلط غیر سهامی، مختلط سهامی، شرکت های نسبی، شرکت های تضامنی، شرکت های با مسئولیت محدود شرکت های تعاونی تولید و مصرف می باشند.) ، شرکت های غیر تجاری اعم از موسسه های آموزشی، موسسه های فرهنگی و ادارات دولتی، شهرداری ها، بانک ها و تمامی شرکت های دولتی و خصوصی. شناسه ملی برای هر شرکت متفاوت و شماره ثبتی است که در اداره ثبت اسناد و شرکت ها وجود دارد.

شناسه شرکت همان نقش شما هر شناسنامه برای افراد را ایجاد می کند و مانند شماره شناسنامه ای برای شرکت است و زیرا از زمان تولد و ثبت شرکت این شماره توسط اداره به شرکت اختصاص داده می شود و تا زمان انحلال شرکت این شناسه متعلق به شرکت می باشد حتی زمانی که شرکت منحل شده باشد و از نظر حقوقی نیز وجود نداشته باشد این شناسه متعلق به شرکت می ماند و به شرکت دیگری اختصاص داده نمی شود.

چنانچه افرادی که قصد همکاری با شرکت شما را داشته باشند قبل از شروع همکاری نسبت به شرکت شما تحقیقاتی را انجام می دهند که شما با در اختیار گذاشتن شناسه شرکت خود به آن ها تضمینی برای شروع همکاری ارائه می دهید.
شناسه ملی شرکت چه اطلاعاتی را در اختیار افراد می گذارد؟

    شخص حقیقی که به ثبت شرکت اقدام کرده و شرکت را در اداره ثبت استاد به ثبت رسانده
    شماره ثبت شرکت که دارای کدی ۵ رقمی است.
    کد پستی و آدرس درج شده شرکت
    تاریخ تاسیس شرکت
    تاریخی که در آن شرکت به ثبت رسیده
    نام شرکت که دارای شخصیت حقوقی است
    نوع شرکت و قالبی که شرکت در آن به ثبت رسیده
    واحد ثبت شرکت

استعلام شماره ثبت و شناسه ملی شرکت

سازمان ثبت استاد سامانه الکترونیکی به نشانه ی http://ilenc.ir/ را راه اندازی کرده تا افراد متقاضی با مراجعه به این سایت بتوانند اطلاعات مورد نیاز خود را بدست آورند. این سامانه استعلام شرکت برای تمام اشخاص حقیقی و حقوقی در دسترس می باشند و می توانند با مراجعه به این سامانه درخواست خود مبنی بر دریافت شناسه ملی و استعلام شرکت را ثبت کنند تا در زمان مشخصی نسبت به آن رسیدگی شود. لازم به ذکر با توجه به گسترش یافتن شرکت های ثبت شده در اداره ثبت اسناد این سامانه بطور ثابت در حال بروز رسانی است و همیشه آخرین تغییرات اداره ثبت در آن اعلام شده است.

داشتن شناسه ملی شرکت مزایایی را به همراه دارد که تمامی شرکت های حقوقی بعد از ثبت در اداره ثبت اسناد و املاک کشور و دریافت شناسه از این مزایا بهره مند می شوند. مزایای دریافت شناسه ملی عبارت است از:

    قانونی و یا غیر قانونی بودن فعالیت شرکت را می توان با استعلام این کد از سامانه شناسه ملی بدست آورد.
    دریافت اطلاعات کلی شرکت
    تشخیص سهامداران و مالک شرکت
    مشخص کردن سهام و سرمایه قرار گرفته شده در شرکت
    اضافه شدن به صنف های مالیاتی
    گرفتن آگهی برای تبلیغات و بازاریابی و آگهی های تاسیس شرکت به صورت رایگان و بدون پرداخت هزینه
    مشخص بودن اعتبارات موجود در شرکت
    دسترسی به آدرس و محل اصلی شرکت
    وابسته شدن و قرار گرفتن به نظام ایران کد

برای دریافت شناسه ملی باید دارای شخصیت حقوقی باشید. هر شناسه ملی مخصوص به یک نفر بوده و حتی بعد از منحل شدن شرکت نیز این شماره در سامانه وجود دارد و دستگاه های اجرایی کشور که به شرکت این شماره ها را اختصاص می دهند اجازه ندارند از شماره های موجود استفاده کنند و آن را به شرکت دیگری اختصاص دهند.


نوشته شده در : یکشنبه 11 شهریور 1397  توسط : سامان حسنی.    نظرات() .

فرآیند ارزیابی شرکت های دانش بنیان

در این مطلب به فرایند ارزیابی شرکت های دانش بنیان می پردازیم. برای این منظور ابتدا کاگروه تشخیص و ارزیابی را معرفی می کنیم و سپس مراحل ارزیابی را بیان می کنیم

ارزیابی یک شرکت به منظور اخذ درجه و عنوان دانش ­بنیان توسط یک کارگروه صورت می ­پذیرد که اعضای آن را معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری به همراه نماینده وزارت علوم و نماینده وزارت بهداشت و نماینده وزارت صنعت و معدن و نماینده وزارت دفاع و نماینده­ی وزارت جهاد کشاورزی و نماینده وزارت ارتباطات و رئیس هیات عامل صندوق در کنار سه نفر صاحب نظر در حوزه شرکت­های دانش بنیان به پیشنهاد کارگروه و حکم معاون علمی ریاست جمهوری با همراهی یک  نفر صاحب نظر به پیشنهاد اتاق بازرگانی که باید به تایید معاون علمی ریاست جمهوری برسد می ­باشند.

در صورتی که یک شرکت به مدت بیش از یک سال مالی از فعالیت دست کشیده باشد و در اظهارنامه های مالیاتی خود نیز وضعیت بدون درآمد را ثبت بنماید می ­تواند درخواست دانش ­بنیان شدن را به کارگروه ارائه نماید و متعاقب این امر، کارگروه به تبعیت از نوع کالا و یا خدماتی که این شرکت ارائه می ­نماید آن را نوپا نوع یک یا دو معرفی خواهد کرد.

در وهله اول شرکت باید در سامانه ارزیابی شرکت­ها و موسسات دانش ­بنیان ثبت نام بنماید. پس از آن دبیرخانه کارگروه مدارک و اسناد اولیه را به کارگزار به منظور ارزیابی ارائه خواهد نمود. دبیرخانه پس از طی فرآیند ارزیابی و صحت اطلاعات و همچنین منطبق کردن آن با آیین نامه نتیجه را به کارگروه ارزیابی و تشخیص صلاحیت ارائه می­ نماید و بعد از بررسی درخواست در کارگروه مزبور نتیجه نهایتاً به خواهان اعلان خواهد شد.

لازم به ذکر است که در صورتی که محرز شود هرکدام از اطلاعات ارائه شده توسط متقاضی ساختگی بوده هرگونه امتیاز اعطا شده از خواهان سلب خواهد شد و شرکت مزبور باید ضرر و زیان وارده را جبران نماید.

در مورد انتخاب بهترین نوع قالب شرکت ( تضامنی، با مسئولیت محدود، سهامی و …) نیز باید اشاره کرد که به موجب قوانین و مقررات از این بابت محدودیتی در کار نیست و همه انواع شرکت­ها در کارگروه بررسی خواهند شد.

هر شرکت پس از تایید به مدت دوسال می­تواند از مزایای درجه و عنوان دانش­بنیان بهره مند گردد بدین ترتیب که پس از گذشت مدت دوسال شرکت باید مجددا وارد فرآیند ارزیابی گردد.

نکته ای که اشاره به آن خالی از اهمیت نمی­باشد این است که، موفقیت در اخذ رتبه و عنوان دانش­بنیان علاوه بر تکیه معیارهای خلاق و نوآورانه نیازمند دقت و تجربه در نحوه و چگونگی ارائه درخواست ها می­باشد از این رو پیشنهاد می­شود در این راه از تجربه مفید کسانی که موفق به اخذ این درجه شده اند بهره گرفته شود.در این مطلب به فرایند ارزیابی شرکت های دانش بنیان می پردازیم. برای این منظور ابتدا کاگروه تشخیص و ارزیابی را معرفی می کنیم و سپس مراحل ارزیابی را بیان می کنیم.

ارزیابی یک شرکت به منظور اخذ درجه و عنوان دانش ­بنیان توسط یک کارگروه صورت می ­پذیرد که اعضای آن را معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری به همراه نماینده وزارت علوم و نماینده وزارت بهداشت و نماینده وزارت صنعت و معدن و نماینده وزارت دفاع و نماینده­ی وزارت جهاد کشاورزی و نماینده وزارت ارتباطات و رئیس هیات عامل صندوق در کنار سه نفر صاحب نظر در حوزه شرکت­های دانش بنیان به پیشنهاد کارگروه و حکم معاون علمی ریاست جمهوری با همراهی یک  نفر صاحب نظر به پیشنهاد اتاق بازرگانی که باید به تایید معاون علمی ریاست جمهوری برسد می ­باشند.

در صورتی که یک شرکت به مدت بیش از یک سال مالی از فعالیت دست کشیده باشد و در اظهارنامه های مالیاتی خود نیز وضعیت بدون درآمد را ثبت بنماید می ­تواند درخواست دانش ­بنیان شدن را به کارگروه ارائه نماید و متعاقب این امر، کارگروه به تبعیت از نوع کالا و یا خدماتی که این شرکت ارائه می ­نماید آن را نوپا نوع یک یا دو معرفی خواهد کرد.

در وهله اول شرکت باید در سامانه ارزیابی شرکت­ها و موسسات دانش ­بنیان ثبت نام بنماید. پس از آن دبیرخانه کارگروه مدارک و اسناد اولیه را به کارگزار به منظور ارزیابی ارائه خواهد نمود. دبیرخانه پس از طی فرآیند ارزیابی و صحت اطلاعات و همچنین منطبق کردن آن با آیین نامه نتیجه را به کارگروه ارزیابی و تشخیص صلاحیت ارائه می­ نماید و بعد از بررسی درخواست در کارگروه مزبور نتیجه نهایتاً به خواهان اعلان خواهد شد.

لازم به ذکر است که در صورتی که محرز شود هرکدام از اطلاعات ارائه شده توسط متقاضی ساختگی بوده هرگونه امتیاز اعطا شده از خواهان سلب خواهد شد و شرکت مزبور باید ضرر و زیان وارده را جبران نماید.

در مورد انتخاب بهترین نوع قالب شرکت ( تضامنی، با مسئولیت محدود، سهامی و …) نیز باید اشاره کرد که به موجب قوانین و مقررات از این بابت محدودیتی در کار نیست و همه انواع شرکت­ها در کارگروه بررسی خواهند شد.

هر شرکت پس از تایید به مدت دوسال می­تواند از مزایای درجه و عنوان دانش­بنیان بهره مند گردد بدین ترتیب که پس از گذشت مدت دوسال شرکت باید مجددا وارد فرآیند ارزیابی گردد.

نکته ای که اشاره به آن خالی از اهمیت نمی­باشد این است که، موفقیت در اخذ رتبه و عنوان دانش­بنیان علاوه بر تکیه معیارهای خلاق و نوآورانه نیازمند دقت و تجربه در نحوه و چگونگی ارائه درخواست ها می­باشد از این رو پیشنهاد می­شود در این راه از تجربه مفید کسانی که موفق به اخذ این درجه شده اند بهره گرفته شود.


نوشته شده در : یکشنبه 11 شهریور 1397  توسط : سامان حسنی.    نظرات() .

برای ثبت صندوق های قرض الحسنه چه شرایطی نیاز است؟

هدف از تاسیس صندوق های قرض الحسنه ارائه تسهیلات قرض الحسنه برای رفع نیازهای ضروری اشخاص حقیقی و حقوقی که به انجام امور خیریه می پردازند می باشد. متقاضیان تاسیس صندوق باید از شهرت بالایی برخورداربوده و هیچ گونه سابقه کیفری و نداشته باشند.

هدف از تاسیس صندوق های قرض الحسنه ارائه تسهیلات قرض الحسنه برای رفع نیازهای ضروری اشخاص حقیقی و حقوقی که به انجام امور خیریه می پردازند می باشد.

متقاضیان تاسیس صندوق باید از شهرت بالایی برخوردار بوده و هیچ گونه سابقه کیفری و نداشته باشند.

مجوز تاسیس و فعالیت های صندوق های قرض الحسنه:

- افتتاح حساب های قرض الحسنه پس انداز

-- افتتاح حساب های قرض الحسنه ویژه

- دادن وام قرض الحسنه برای رفع نیازهای ضروری اشخاص

- دریافت هدایای نقدی و غیرنقدی از دولت

مجوزتاسیس و فعالیت صندوق های قرض الحسنه جهت انجام امور ثبتی صادر شده و شروع فعالیت ان مشروط به اخذ مجوز فعالیت از بانک مرکزی می باشد.

مدت اعتبار مجوز تاسیس صندوق ها 6 ماه می باشد که، این مدت زمان می تواند با صلاحدید و موافقت بانک مرکزی تمدید شود.

تذکر:

بازکردن حساب های قرض الحسنه جاری و حساب های مشابه ان توسط صندوق ممنوع می باشد.

هزینه تاسیس صندوق قرض الحسنه:

هزینه تاسیس صندوق های قرض الحسنه حداقل 500،000،000 ریال بوده که باید قبل از تاسیس صندوق به طور کامل پرداخت گردد. این مبلغ می تواند به پیشنهاد بانک مرکزی و تصویب شورای پول و اعتبار تغییر یابد.

مدارک تاسیس صندوق قرض الحسنه:

-ارائه تقاضانامه و اساسنامه تاسیس صندوق

-پرداخت مبلغ تعیین شده و نحوه تامین ان

-مشخصات موسس صندوق و سابقه فعالیت وی

-ارائه و ذکر میزان سرمایه اورده هر یک از موسسین

-ارائه مشخصات هیئت مدیره صندوق با ذکر سابقه فعالیت های هر کدام و مدیرعامل پیشنهادی

-ارائه تعهد نامه کتبی جهت انجام عملیات بر اساس قوانین

شرایط هیئت مدیره صندوق قرض الحسنه:

تشخیص صلاحیت اعضای هیئت مدیره بر عهده بانک مرکزی می باشد.

-کلیه اعضای هیئت مدیره باید تابعیت ایرانی داشته باشند.

-عدم داشتن سوء پیشینه با توجه به ماده 35 قانون پولی و بانکی کشور

-حداقل میزان تحصیلات مدیرعامل کارشناسی می باشد.

-2 سال سابقه فعالیت برای اعضای هیئت مدیره الزامی باشد.

ارکان صندوق های قرض الحسنه عبارت اند از:

-هیئت مدیره

هیئت امنا

-مدیرعامل

-بازرس و یا بازرسان

نحوه انتخاب ارکان صندوق قرض الحسنه:

طریقه انتخاب ارکان صندوق های قرض الحسنه براساس اساسنامه صندوق می باشد مگر اینکه موارد ذکر شده در اساسنامه بر خلاف مقررات و تشخیص بانک مرکزی باشد.

تامین منابع مالی صندوق های قرض الحسنه :

-اورده های نقدی و غیر نقدی توسط موسسین صندوق

-هدایا و یا کمک های اشخاص حقیقی و حقوقی که به صورت نقدی و یا غیر نقدی می باشد.

-اموال وقف شده، وصایا و خیریات توسط اشخاص خیر

-وجوه دریافت شده از اشخاص به عنوان سپرده های قرض الحسنه پس انداز

اخذ مجوز فعالیت صندوق ها توسط بانک مرکزی:

زمانی که بر اساس ضرر های وارد شده اورده های صندوق از سرمایه اولیه که توسط بانک مرکزی تعیین شده است کمتر شود

صندوق موظف است درمدت 3 ماه نسبت به تکمیل سرمایه اقدام نماید در غیر این صورت مجوز فعالیت صندوق توسط بانک مرکزی پس ازاعلام اخطار لغو می شود.



نوشته شده در : دوشنبه 5 شهریور 1397  توسط : سامان حسنی.    نظرات() .

استراتژی ساخت یک برند قدرتمند

در دنیای پر رقابت فعلی که محصولات مختلف با به کارگیری روش های صحیح، امکان موفقیت در بازار را دارند ، برای موفقیت باید به دارایی های نامشهود شرکت بیش از پیش توجه کرد تا بتوانیم در این عرصه باقی بمانیم.
در این میان، برندها فرصتی ویژه جهت منحصر به فرد بودن و ممتاز نمودن کالا یا خدمت را به دست می دهند.
برند نمادی است که دامنه متنوعی از ایده ها و ویژگی ها را در بر می گیرد.مصرف کنندگان از طریق برند ها محصولات و یا خدمات را شناخته و به آن ها پایبند می شوند. افزایش قدرت  نام و نشان تجاری جهت متمایز ساختن  به طور تاثیر گذاری می تواند مزایایی مانند افزایش قصد خرید، هزینه ها ی کمتر بازاریابی ، افزایش فروش، اولویت بندی های قیمت و وفاداری مشتری  در  محصولات و خدمات ایجاد کند.
ساخت برند به فرآیندی اشاره دارد که یک سازمان را معرفی کرده و نشان دهنده ی میراث ، ارزش ها ، فرهنگ ، مردم و استراتژی برند آن سازمان است و شروع این فرآیند در ارتباط با اولین تجربه و برخورد مشتری با برند ، به هر شکلی که باشد نتیجه مورد نظر " ماندگاری برند در ذهن مشتری" است.
تجربه مشتری ریشه در مجموعه ای از تعاملات بین مشتری و یک محصول ، یک شرکت ، یک بخش از سازمان ، یک مغازه ، فروشنده و غیره دارد.به طوری که موجب ایجاد پاسخ از طرف مقابل می شود.این تجربه کاملاَ شخصی بوده و اشاره به درگیر شدن مشتری در سطوح مختلف عقلانی ، احساسی ، عاطفی ، فیزیکی و روحی دارد.
" رفتارهای مشتری عمدتاَ پس از اولین تجربه مشتری شکل می گیرند ".
یکی از مهم ترین اهداف پس از اولین تجربه مشتری از برند، اولویت آن برند در ذهن مشتری است.هر زمان پس از اولین مراجعه مشتری به برند و تجربه آن ، مشتری حاضر به معرفی آن به دیگران شود و برای بار دوم ذهنش به سمت برند ما بیاید، یعنی برند ما در ذهن وی اولویت یافته است.
حال با توجه به اهمیت ساخت برند  به دنبال آن این سوال اساسی پیش می آید که چگونه می توان یک برند قدرتمند ساخت؟
میزان درآمد ،میزان تحصیلات، جنس، سن، سبک زندگی و سایر مشخصات مخاطبان هدف تا چه میزان بر ساخت برند تاثیر دارند ؟
نقش خلاقیت و جذابیت در ساخت برند چیست؟
آیا میان متغیرهای فوق با ساخت برند ارتباط وجود دارد؟
طبق نتایج کسب شده میان تمامی متغیرهای فوق همبستگی وجود دارد .به عنوان مثال ساخت برند برای مخاطبان هدف خردسال با متدهای ساخت برند برای بزرگسالان متفاوت خواهد بود.
بنابراین باید به فاکتورهای متعددی نظیر سن و جنس مخاطبان هدف در ساخت برند توجه نمود چرا که نهایتاَ بر ساخت برند اثر می گذارد و سپس میان متغیرها همبستگی ایجاد کرد.
کلیه عوامل درون سازمانی و برون سازمانی در ساخت برند تاثیر گذارند و می بایست برای آن برنامه ریزی مشخصی را در نظر گرفت.توجه به یک سری عوامل و نادیده گرفتن سایر عوامل منجر به موفقیت برند نخواهد شد.
در ذیل در یک دسته بندی اجمالی به عوامل درونی و بیرونی تاثیرگذار در ساخت برند می پردازیم.

    جایگاه سازی محصول  و یا خدمت در بازار

جایگاه سازی برند به معنای گشودن راهی برای ورود و نقش بستن در ذهن مصرف کننده است.در جایگاه سازی شرکت تلاش می کند تا نام تجاری خود را از رقبا به صورت واضح و روشن متمایز کرده و شکاف میان نیاز مصرف کننده و محصولات و خدمات ارائه شده توسط رقبا را پر کند.
در جایگاه سازی برند، مدیران برند باید همواره رفتار فروشندگان خود را تحت نظر قرار دهند تا نتیجه برخورد آن ها منجر به از دست دادن یک مشتری و نهایتاَ اعتبار برندشان نشود.
رفتار و برخورد مناسب یک فروشنده حتی در صورت وجود نقاط ضعف دیگر بسیار می تواند به این کمک کند که مشتری مجدداَ به آن برند مراجعه کند.چرا که رفتارهای انسانی بیش از هر چیز دیگر در ذهن مشتری باقی می ماند.همین طور اگر هیچ نقصی در برند و خرده فروشی آن نباشد، اما فروشنده نامناسبی در خرده فروشی باشد ، تبدیل به یک ایراد بزرگ در برند می شود و موجب پس خوردن مشتری می گردد.
در نتیجه برای خلق یک تجربه خوشایند برای مشتری باید رفتارهای مناسب از سوی ارائه دهنده ی خدمات و یا فروشنده ی خرده فروشی دیده شود. این کار با به کارگیری یک فروشنده شایسته و لایق و البته توجیه شده در رفتار مشتری کسب می گردد.
" در دراز مدت کارکردهای عاطفی بیشتر از کارکردهای خود محصول در ایجاد تجارب موفق در مشتری اثر می گذارند" .
بنابراین باید به طرز رفتارها توجه بیشتری نمود تا اولین برخورد مشتری با جلوه ظاهری شرکت ما منجر به تجربه خوبی از برند ما شود و بتوانیم در همان اولین تجربه دید مثبتی در ذهن مشتری ایجاد نماییم.
در واقع، جایگاه یابی باید و نبایدهای نام تجاری را بیان می کند و برند را مانند یک کالا در نظر می گیرد و کاملاَ متکی به بازاریابی نام تجاری می باشد.
نام تجاری را می توان با ارائه فواید بیشتر به مشتری  و تامین نیازهای عاطفی و کارکردی وی از رقبا متمایز کرد.
آگاهی ، هویت ، شخصیت و ارتباطات نام تجاری بر جایگاه یابی نام تجاری بسیار موثرند.

    تصویر سازی برند

افراد در مقابل آنچه واقعیت دارد از خود عکس العمل نشان نمی دهند، بلکه در مقابل آنچه که فکر می کنند که واقعیت است عکس العمل نشان می دهند. این دیدگاه باعث اتخاذ یک رویکرد مشتری محورتر توسط یک نفر در طی یک زمان و در نتیجه تجربه مستقیم و یا غیر مستقیم آن نام تجاری، می گردد. این پیوند ها می توانند در ارتباط با کیفیت عملکرد، یا با اشخاص، یا با رویدادهاباشند. احتمال ضعیفی وجود دارد که دو نفر دقیقاَ تصویر ذهنی یکسانی از یک نام تجاری داشته باشند زیرا هیچ دو نفری دارای تجربیات یکسانی نیستند ، ولی ممکن است که تصاویر ذهنی دو نفر دارای ویژگی های مشترکی باشند.
ذهنیات و برداشت های مصرف کنندگان از برند، مبنای تصمیم و خرید و اعتماد به نام تجاری را تشکیل می دهد، به طوری که وجود یک علامت تجاری قوی به عنوان یک مزیت رقابتی پایدار ، اجازه دسترسی به سهم بازار بیشتری را فراهم می آورد.
همان طور که گفتیم، تصویر ذهنی مشتری شامل تداعی های وی در مورد کیفیت و کارکردهای محصول و کارکردهای شرکت است.همچنین تصویر ذهنی مشتری شامل مدل اقتصادی که تنها بر اساس قیمت بنا شده است می باشد.
شش مزیت ویژه در شرکت های صنعتی که از تصور " برند قوی"  برای محصولاتشان ایجاد خواهد شد:
1) محصول تقاضا خواهد شد.
2) محصولات رقابتی پذیرفته نمی شوند.
3) مکاتبات سریعاَ پذیرفته می شود.
4) رضایت مشتریان بهبود می یابد.
5) قدرت شبکه توزیع افزایش می یابد.
6) شرکت ارزش بیشتری پیدا خواهد نمود.

    جذابیت ومنحصر به فرد بودن برند

خلاقیت ، زیبایی ظاهری ، هیجان انگیزی ، جذابیت ، گیرایی و سادگی جزئی از ویژگی های یک برند تاثیرگذار است.
شکل منحصر بفرد بطری های شرکت کوکاکولا (Coca-cola) ؛ طاق قوسی شکل طلایی رنگ خاص شرکت مک دونالدز ؛  آرم دایره ای شکل آبی و سفید رنگ اتومبیل بی ام دبلیو؛ و سیب رنگارنگ و گاز زده شده شرکت اپل مکینتاش ، همگی نمونه های بارز از مارک های تجاری ای هستند که به خاطر آرم خود فوراَ شناسایی می گردند. در حالی که این برداشت از نام تجاری یکی از عناصر مهم ایجاد یک نام تجاری را تشکیل می دهد ولی نباید بیش از حد بر روی آن تاکید گردد.

    نتیجه گیری و پیشنهادات

در ایجاد نام و نشان تجاری باید از استراتژیهای راهبردی استفاده نمود . نام و نشان تجاری علاوه براین که در محصولات ملموس مورد استفاده قرار می گیرد در محصولات ناملموس یا خدمات نیز مطرح می باشد .
در این رابطه تجربه مشتری از برند و تصویر برند، بر ساخت برند تاثیر معناداری دارد و می توان گفت اگر مدیران و صاحبان برند بتوانند یک تجربه مثبت در ذهن مشتری بخصوص در اولین مراجعه وی خلق کنند می توانند به ساخت برند خود و در واقع قدرتمند کردن برند خود در این صنعت، کمک شایان توجهی نماید.اگر مدیران برند بتوانند با عوامل خارجی مثل تبلیغات، برند خود را در ذهن مشتری اولویت بخشند باید به ادامه کار نیز توجه کنند و آن این است که اگر در تجربه مشتری از برند اتفاق نامساعدی از نظر مشتری پیش آید، برندشان از نظر مشتری محو می شود.
پس اگر توانستیم وجهه بیرونی برند خود را معتبر سازیم باید بتوانیم وجهه درونی آن را نیز معتبر کنیم.این کار توسط مشتری تحلیل می شود و بنابراین باید تلاش خود را در ایجاد یک تجربه موفق برای مشتری بکنیم تا از این طریق برند ما در ذهن مشتری معتبر شود یا به عبارت دیگر دارای اولویت گردد.
قیمت، فضای کار، نیروی انسانی و نحوه ارائه خدمات تاثیر مستقیمی بر رضایت و تصویر مثبت از برند دارند.چنانچه ، یک خرده فروشی و یا مدیران نام تجاری بتوانند راهکارهایی را چه از نظر فعالیت های بیرونی مثل تبلیغات و چه از نظر داخلی مثل ایجاد یک محیط برای معتبر و بزرگ نشان دادن برند خود ارائه دهند و سیاست های درستی را پیش رو قرار دهند می توانند برند خود را در ذهن مشتری به عنوان یک برند مطرح و معتبر جلوه دهند ، به طوری که مشتری با به یادآوردن محصول، به یاد برند شما باشد.


نوشته شده در : دوشنبه 5 شهریور 1397  توسط : سامان حسنی.    نظرات() .