امروز:

پنج اشتباهی که نباید در انتخاب برند ( نام تجاری ) انجام دهیم :

برند آمیخته ای از روابط و ویژگی های خاص است، با این هدف که ارزش و تمایز محصول خود را نسبت به سایر محصولات نشان دهیم و محصول خود را به مصرف کنندگان بشناسانیم.

شناخت محصولات و یا خدمات از طریق برند، وفاداری و پایبندی مصرف کننده را به همراه دارد.

برند موفق، برندی است که خدمات و مزایای مشخصی داشته باشد، که مصرف کننده از این طریق از امتیازات و ارزش های منحصر به فرد محصول آگاه شده و برند بیشتر شناخته شده و قدرتمند می شود.

موضوع برند و عوامل انتخاب نام تجاری، دو عامل مهم و موثر در سطح بین المللی هستند. ضروری است از منظر دقیق تر و حساس تری به تجزیه و تحلیل و بررسی این عوامل پرداخت. بررسی این عوامل می تواند فرصت های عالی در رسیدن به موفقیت در بین دیگر نام های تجاری  و در سطح بین المللی به همراه داشته باشد.

نامی برای برند موفق می باشد که سطح وسیعی از افکار، ایده ها و خصوصیت ها را داشته باشد. نام برند علاوه بر استفاده از آهنگ نوع کلمه، با استفاده از معنی و مفهوم لغوی خود و هرگونه عاملی که در گذر زمان به نوعی با آن ترکیب شده است و در جامعه به عنوان هویت اجتماعی شناخته شده، رشد پیدا می کند و با مصرف کننده ارتباط برقرار می نماید.

بررسی و انتخاب نام تجاری همیشه بدون اشتباه نیست. ولی با کمی دقت می شود از اکثر اشتباهات جلوگیری کرد. در این مطلب می کوشیم اشتباهاتی را که ممکن است بعضی از شرکت ها و یا اشخاص در گزینش نام تجاری انجام دهند بررسی کنیم:

    انتخاب علائم آسان و ساده

از ویژگی های یک برند خلاقیت در آن است. به این معنی که علامت تجاری باید هم طراحی و هم شکل ظاهری را با هم داشته باشد.

بهتر است از علائم خیلی ساده استفاده شود. علامت باید خاص باشد تا در زمان عرضه به بازار مورد حمایت قرار بگیرد تا ابتکار و خلاقیت علامت در آثار آن مشهود باشد. بنابر این بهتر است از سایر موارد زیر در علامت تجاری استفاده نکنیم:

 

الف) در انتخاب نام برند نباید از اسامی عام استفاده کرد. مثلا: نمی توانیم کلمه شکلات را برای محصول شکلات استفاده کنیم.

ب) از صفات اجناس نمی توان به عنوان علامت تجاری استفاده نمود. مثلا : تیغ

ج) عدم استفاده از علائم ساده مثل خط مستقیم

 

    انتخاب علامت نباید منحرف کننده باشد.

علامت باید متفاوت از سایر علائم تجاری باشد. باید نماینگر ارتباط نزدیک با نوع جنس کالا باشد.

 

    عدم انتخاب اسامی تکراری

برند نباید از قبل توسط اشخاص دیگر ثبت و استفاده شده باشد.

    عدم توجه به افکار و برداشت های مصرف کنندگان

اساس خرید مصرف کنندگان نام تجاری و اعتماد به نام تجاری است و توجه به ذهننیات مصرف کنندگان ضرورت دارد.

*پس برای اینکه با این موارد و اشتباهات مواجه نشویم بهتر است فهرستی از نام های انتخابی تهیه کرد و از نظر دیگران نیز بهره مند شوید.

    عدم انتخاب نام طولانی و خسته کننده

بهتر است اسمی را انتخاب کنید که به راحتی تلفظ شود و در ذهن و فکر اشخاص بماند.


نوشته شده در : شنبه 23 تیر 1397  توسط : سامان حسنی.    نظرات() .

 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر